Het belangrijkste model voor de opbouw van je website!





Ooit wel eens gehoord van het AIDA-Model? Dit werkt ook zo met websites.



Het maken van een website kan iedereen en met de Simbla Editor kan iedereen een webdesigner zijn. Maar er zijn een aantal dingen die belangrijk zijn voor het opbouwen van je website. Het belangrijkste waar je rekening mee moet houden zie je in onderstaand model.





Het AIDA-Model!

Het AIDA model is één van de meest gebruikte modellen in verkooptechnieken en dit moet je echt toepassen op je website. Hieronder worden alle punten uitgelegd.

  1. Attention
    Attention staat voor AANDACHT. Trek als eerste direct de aandacht met één van je belangrijkste kenmerken die de aandacht trekken om verder te lezen. Iets waar je website bezoeker echt interesse in heeft. Bijvoorbeeld. Kan je ook niet tegen gluten? Bekijk hier onze glutenvrije recepten om je vingers bij af te likken!

    Je kunt dit goed doen met je header. Je header is het eerste wat je ziet op een website. Gebruik een mooie grote afbeelding en een grote lettertype om je ATTENTION weer te geven.

  2. Interest
    Interest staat voor interesse. Beschrijf direct onder de HEADER de belangrijkste punten om de interesse verder op te wekken. Hier kan je heel goed het probleem benoemen waar je bezoekers tegen aanlopen en/of de belangrijkste kenmerken van je product opsommen.

    Gebruik hiervoor een diensten / features section van Simbla. Dit is al voor je ingericht en hoef je alleen maar naar jouw wens aan te passen.

  3. Desire
    Desire staat voor verlangen. Probeer je bezoekers om te zetten naar potentiele klanten door het verlangen van jouw product kenbaar te maken. We praten vaak over de oplossing van het probleem of het antwoord op de interesse. Maak het zo aantrekkelijk mogelijk door ook testimonials (reviews) te plaatsen.

  4. Action
    Probeer altijd een actie te verwezenlijken en maak de actie onmogelijk om te weerstaan. Bijvoorbeeld als je bezoekers wil laten inschrijven op je nieuwsbrief geef dan een bonus gratis weg waardoor ze zeker weten zullen inschrijven. Koppel er altijd een daadwerkelijke actie aan zoals een contactformulier of een knop die de actie uitvoert,